tirsdag den 1. januar 2013

Et nyt haveår begynder

Første dag i det nye år og hvilken dejlig dag. 
Solen skinnede fra morgenen og der var dejligt lunt.
Så var der ingen undskyldning for ikke at blive færdig med at plante roser og løg.
Efter en kort middagslur gik vi igang.
Der skulle plantes roser langs stien hen til drivhuset, røde roser. Vi forsøgte også før jul, men roserne var frosset fast i potterne så vi måtte opgive. Nu kunne det heldigvis lade sig gøre.
Javsen (min mand) førte spaden og vi fik plantet alle sammen og så lige 3 hortensia og 2 små rhododendron.


Katten ville også være med. Men det var nok mest fordi de har brugt hjørnet som kattebakke den sidste tid. Der er spagnum i det meste og det er jo dejligt blødt.


Inden det blev mørkt nåede vi også at sætte de sidste løg. Så nu mangler der kun nogle lyserøde roser, 4 skimmia og en enkelt klematis, så er vi færdige med efterårsarbejdet :-)

5 kommentarer:

  1. Det er da et fint stort bed, der er plads til noget, men det har I så også sat nu. Hvad er det for roser I planter? Har du navne på dem?
    Dejligt I havde godt vejr til projektet.

    SvarSlet
  2. Hej Lene.
    Godt nytår og tillykke med titlen, det er dejligt at opleve ikk!

    Vejret var lige til at plante roser i...jeg er også nysgerrig efter navnet på dem....velkommen her i blogland Lene...
    hilsen grethe

    SvarSlet
  3. Mange tak for det. Ja det var dejligt med lidt godt vejr og jeg kan se på de forskellige blogs at mange benyttede sig af det.
    Bedet er et resultat af at vi lagde fliser over til drivhuset. Hjørnet hørte ligesom ikke længere til gårdspladsen så derfor besluttede vi os til at plante der.
    Det skal plantes lidt flere rhododendron og jeg vil også gerne have en kalmia.
    Roserne er en skøn blanding af forskellige typer, men de er røde allesammen.
    Vi plantede:2 enelske roser, den ene er William Schakespare, den anden er en gammel en jeg ikke kender navnet på. Så er der en mosrose der hedder zoe, 3 buketroser, Europeana, Austriana og Brilliant flower Circus.De sidste 2 er en Tycho Brahe, som vi købte i Sverige hos Cedergens roser, sidste år den er hvad de kalder en mini climber og så er der lige en orange juwel, som skal stå på den anden side af en sten, der skal placeres ved avnbøgen.

    SvarSlet
  4. Hvor er du heldig at være færdig med efterårsarbejdet. Jeg nåede slet, slet ikke igennem haven, så der bliver noget at tage fat på, når det igen bliver havevejr. Her er meget vådt lige nu.
    Håber du får et nyt godt haveår. Jeg glæder mig til at følge din blog.

    SvarSlet
  5. Jeg er nu heller ikke helt færdig med bedene, der er et par stykker der må vente med en grundig rengøring, men det kan jo også sagtens lade sig gøre når der bliver lidt mere tørt igen.

    SvarSlet