torsdag den 3. april 2014

Torsdag d. 3. april

Lige et lille indlæg. 
Der sker ikke så meget her. Det vil sige, der sker en masse i haven, men jeg får ikke rigtig lavet noget derude. 
Vi skal have lagt nyt gulv på et par værelser, så der skal ryddes op og ikke mindst skal der smides en masse ud.
Men heldigvis kan haven selv.
Idag gik vi en lille tur rundt (det gør jeg nu de fleste dage, men idag var Javsen med) 
I det gamle stenbed er der godt gang i kobjælderne. Det er en rigtig god forårsblomst og den er rigtig god til at så sig. Jeg har også en rød, men den er ikke sprunget helt ud endnu.

Skøn farve.

I drivhuset sker der også en masse. 
Jeg har 3 kameliaer. Den største er 3 år gammel og  fuld af knopper. Desværre falder mange af dem af inden de når at springe ud og jeg synes heller ikke bladene ser for godt ud.
De har stået i drivhuset både sommer og vinter. I år vil jeg prøve at sætte dem ud i mit surbundsbed og så sætte dem ind igen til vinter. Måske kan det få den lyse røde på rette kurs igen :-)

Der er da nogle stykker der når at springe ud.

Den hvide købte jeg i Plantorama sidste år og den er faktisk rigtig fin. Den er lidt sveden på nogle blade, så jeg håber også den får glæde af at komme ud.

Ikke så mange blomster, men flotte.

Den sidste har jeg købt i Brugsen her i foråret, jeg tror ikke den kommer i blomst. Der er lidt knopper, men de er meget små.
Nu vil jeg ind og se Peter og kolonihaven på TV2 Fri.

8 kommentarer:

  1. Hej. Det var godt nok en meget flot kamelia. Dem har jeg slet ingen erfaring med, så jeg ved ikke hvordan man passer dem bedst! Jeg håber du nyder det gode vejr, sålænge det varer. god fornøjelse med gulvlægningen.

    SvarSlet
  2. Hej Lene
    Dine kobjælder står fint, hos mig er det kun de hvide, som blomstrer endnu. Jeg købte en rød sidste år, den er desværre ikke kommet op.
    Din camelia ser fin ud, jeg har læst mig til, at de ikke kan tåle de store temperatur-svingninger i drivhuset, varmt om dagen og koldt om natten. Jeg har plantet mine ud i bedene, de havde fine knopper, det havde de så ikke et par dage efter, alle knopper fald af. Så jeg vil anbefale dig at plante dem ud, så snart de er færdig med at blomstre, så danner de knopperne mens de står i bedet i stedet. Jeg giver mine surbundsgødning.
    Held og lykke med både det og gulvlægning.

    SvarSlet
  3. Godt at haven kan selv, når du har gang i andre gøremål. Det er det gode ved haven, at nogen gange, kan man nøjes med at nyde.
    Fine kamelier.

    SvarSlet
  4. Hvor er du heldig, at kobjælderne sår sig selv. Jeg såede dem i em kasse sidst på sommeren sidste år, og de kom også fint.

    SvarSlet
  5. Hvor er den hvide flot. Glæder mig til at se dig til min åben påskehave/plantebyttedag den 13. Håber det er i orden at jeg inviterer andre til at deltage her. Hvis nogen har lyst kan i kontakte mig via min hjemmeside Blomstertøsens have. Hilsen Rita

    SvarSlet
  6. Hej Lene!
    Åh, ja kobjælder er bedårende!
    Har blot prøvet at ha kamelia en gang, ikke så stor en succes,smed knopper, og bladene blev grimme, men går igen og tager tilløb, nu er de til at komme til for penge. Og de er så SMUKKE, vidste ikke de kunne stå i drivhuset året rundt, tak for den oplysning!
    Hilsen Anette

    SvarSlet
  7. Dine kobjælder er vel nok fine.
    God arbejdslyst med gulvlægningen.

    SvarSlet
  8. how to get thousands of followers on instagram
    Have you ever thought about creating an ebook or guest authoring on other sites?

    I have a blog based upon on the same topics you discuss and
    would really like to have you share some stories/information.
    I know my audience would enjoy your work. If you are even remotely interested,
    feel free to send me an e mail.

    SvarSlet