lørdag den 17. maj 2014

Drivhusdag

Lørdag lavede jeg et indlæg om hvad vi havde lavet i haven. Søndag morgen fik jeg, på magisk vis, det til, delvist, at forsvinde. Hvad der sket, står hen i det uvisse, men jeg prøver, at lave det igen :-)
Vi havde bestemt, at bruge lørdag eftermiddag i drivhuset. Jeg har godt nok sat mig selv lidt under pres. Jeg skal være gennem alle havens bede inden vi skal til Irland, men der er jo til tider noget, der skal laves.
Jeg har, lige som sidste år, fået tomatplanter af min gode haveveninde Jette og de skulle plantes. De frostfølsomme planter trængte til at komme ud og vinen skulle beskæres lidt for ikke at fylde hele drivhuset.

Spandene er klar til tomaterne

Tomaterne er plantet og sat på plads.


Mandarin og citron er sat ud.

Jeg vil også lige vise lidt af hvad der sker i haven. 
For nogle år siden fik jeg en pæon Mai Fleuri. Den blomstrer for første gang i år.

Første knop er på spring.

Endelig i blomst.

Sidste år købte jeg denne Rododendron hos Heides planteskole i Thisted. Den er fuld af blomster i år.

Ikke så store, men næsten runde.


Klematis Montana er som altid fuld af blomster.

Jeg har sørme været så heldig, at vinde i Klasselotteriet, 1000 kr., ikke så meget, men lidt har også ret. Jeg bestemte mig til, at de skulle bruges på planter.
Jeg vil gerne have buksbom som kant i skærehaven. Vi har selv lavet en masse stiklinge, men de er stadig meget små. så fredag da vi alligevel skulle til Aalborg, kørte vi omkring Havefolkets lagersalg og hentede 14 kasser buksbom.

Her står de så.


Røde jordbær i drivhuset.

I dag søndag har jeg været i Tilst til kombineret havebesøg og havemarked. Hold op hvor var det en dejlig dag. Masser af dejlig havesnak med hyggelige mennesker og ikke mindst Hannes dejlige have og så fik jeg da også et par planter og andet med hjem :-)
God uge til alle.

5 kommentarer:

  1. Lækre jordbær, og sikken et drivhus du har, hvor er det flot, det må vist nærmest betegnes som et orangeri. Den pæon var værd at vente på, hvor er den smuk.
    Sikken en masse buskbom, I skal have plantet.
    God tur til Hanne i Tilst.

    SvarSlet
  2. Hej Lene. Hvor er dit drivhus superlækkert og det ser bare godt ud med tomatplanterne. Tænk, at du vandt 1000 kroner, sikke mange buksbom du kunne få! Det er meget du har nået de sidste dage!

    SvarSlet
  3. nam nam røde jordbær.. hvor lækkert, mine ude er endnu helt små og grønne.
    dit drivhus ser skønt ud, det er rigtigt dejligt kan jeg se :)
    KH
    Marianne

    SvarSlet
  4. Its such as you learn my thoughts! You seem to know so much
    about this, like you wrote the e-book in it or something.
    I think that you can do with some percent to power the message house a bit, however other
    than that, this is great blog. A great read. I'll certainly be back.


    Here is my website: candy crush saga game cheats level 70

    SvarSlet
  5. Yes! Finally something about face cleanser.

    Look into my webpage: Juvesiio rejuvenation

    SvarSlet