søndag den 8. februar 2015

Februar 2015. Det går mod forår.

Der sker godt nok meget derude. Den ene dag er det vinter med masser af sne og dagen efter er sneen næsten væk :-)
Denne weekend har vi nu ikke haft tid til at være i haven, selvom det sagtens kunne lade sig gøre.
Vi har fået lavet badeværelse på overetagen og det fører selvfølgelig lidt mere med sig. Men nu begynder det at lysne, vi mangler kun at få malet det mindste værelse og få nyt gulv på og så står den på have, hvis ellers vejret vil det.
Lørdag gik jeg nu alligevel en lille tur rundt i haven, bare lige for at se om der sker noget derude.
Alting plejer at være lidt bagefter her hos os og jeg har flere gange set billeder fra andre, hvor deres juleroser står i fuld flor. Jeg regnede ikke med at vores var sprunget ud, men inde mellem nogle buske fandt jeg alligevel en der var sprunget ud :-)

En lille rød julerose med blomster.

Jeg tror denne bliver dobbelt,.

Det er ikke så længe siden, jeg viste knopperne på troldnødden, nu er den næsten sprunget ud.

Den røde farve lyser godt op midt i den sidste rest sne.

Vintergækker og erantis er godt på vej.

Vi har en lille klump vintergækker, der har været i haven siden mine svigerforældres tid, og det er altid den klump, der springer først ud. Vi overtog ejendommen i 1987, så de har nogle år på bagen. De er aldrig blevet delt, måske var det en ide, men de står nu så fint. 

Et nærbillede, der varsler forår :-)

Jeg må hellere komme igang med at sortere nogle flere papirer. Om en uge er der vinterferie og så står den på havearbejde, dejligt :-)
God søndag til jer alle.

3 kommentarer:

  1. Skønt at få ordnet en masse forskellige ting i huset inden det bliver forår, så er lysten altså mest til at være derude.

    SvarSlet
  2. Ja der sker noget nu, der er kun få af mine påskeklokker, som er sprunget ud, men der er heldigvis en del knopper. Det bliver dejligt, når vi kan komme i haven igen.

    SvarSlet
  3. Hej Lene. Ja, der sker noget i haven. Det er en spændende historie dine vintergækker har, tænk at de kommer op år efter år, det er imponerende!

    SvarSlet