mandag den 5. december 2016

5. december 2016. Julepynt i haven.

I år har jeg valgt, at pynte lidt mere op til jul udenfor, end jeg plejer at gøre. Jeg har ikke selv det berømte pyntegen, men heldigvis er der mange af jer andre bloggere, der bare kan det der med at pynte op og så kan man få nogle ideer på den måde :-).
Tid har jeg en del i øjeblikket. Pludselig blev det hele lidt for meget for mig og nu er jeg sygemeldt i en periode med besked fra lægen om at slappe af og lave noget der gør mig glad. Det betyder, at jeg bruger en del tid i haven, ikke fordi jeg får lavet en masse, men bare det, at "nusse" lidt rundt er også fint.
I dag fik jeg taget nogle billeder af mit udendørs julepynt.

Ikke så meget nyt. lidt gran og nogle hjerter i vinduet.

Gran og kogler.

Mos og julekugler. Koglekransen er købt og til indendørs brug, men den må holde så længe den kan.

Fyr grene i olivenspand og hjemmelavede svampe i beton.

Symaskinebordet fik også lidt pynt.

Disse klokker, er jeg bare så glad for. Købt hos Tjiller Tjaller i Holstebro.

Gammelt bålfad med gran og beton kugler.

I baggrunden jernstativer med julekugler og beton toppe.

Lidt gran i whisky tønden.

Nyt vindspil og røde julekugler.

Trellebord med selvsåede juletræer, beton, gran og en lyskæde. 

Beton svampe i en bund af gran og lyskæde. 

I morgen vil jeg se om jeg ikke kan få plantet lidt. Jeg har stadig en del stauder, der skal plantes ud i bedene, men med det vejr vi har nu kan det også sagtens lade sig gøre, måske når jeg det inden jul :-)

13 kommentarer:

  1. Hej Lene
    Ja det er god terapi at nusse lidt rundt i haven, når man har stress, så kommer man til at tænke på noget andet. Din pyntning er fin, flot at du gør det, når du ikke har pyntegenet, det er vi jo nogle stykker som ikke har.
    God bedring og hyg dig i haven.
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg har det også fint når jeg går derude, får ikke lavet så meget, men pyt med det. Jeg er glad for de ting jeg har fået lavet, men har også "stjålet" ideer med arme og ben.

      Slet
  2. Hold da op du har da rigtig været i gang. I år har jeg slet ikke nået at gøre noget som helst udenfor. Det ser da rigtig godt ud så lidt pyntegen har du nu.
    God bedring...vi må lige snakkes ved en dag.
    Hilsen Rita

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har også taget noget tid, men nu laver jeg ikke mere af den slags. Du har da pyntet en del og dine kranse pynter jo i sig selv. Ja vi snakkes ved.

      Slet
  3. Jeg oplever altså også at dit pyntegen virker, det ser utroligt godt ud det hele!
    God bedring Lene!
    Hilsner Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det. Så du jeg havde fået hængt vindspillet op, det er så fint.

      Slet
    2. Ja det sprang i øjnene, dejligt du kan bruge og lide det:-)

      Slet
  4. Kære Lene.
    Helt fraværende er dit pyntegen nu ikke, hvor er det blevet fint. Haveterapi er det bedste og især at gå og pynte lidt op gør glad. Både at lave det, men især at nyde det i lang tid fremover.
    Ønsker dig god bedring.

    Julehilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det, ja du kan jo nok se, hvor mange af ideerne kommer fra, jeg var flittig med kameraet da jeg besøgt din have.

      Slet
  5. Nu er du bare total juleklar :) - det ser rigtig godt ud :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det mangler lige lidt indenfor, men ude er det ok.

      Slet
  6. Hej Lene!
    Smuk og spændende havepyntning.Hvis ikke du har pyntegenet så er du meget lærenem.Gran er en selvfølge og det har du jo lige udenfor døren og endnu bedre helt frisk!
    God bedring og god jul!
    Fra Lise

    SvarSlet
  7. Hej Lene.Godt at du har din dejlige have at pynte op.
    Og jeg synes der ser rigtig fint ud derude.
    Og vi bliver jo alle inspireret her på bloggen
    Rigtig god bedring og god aften Knus Jette

    SvarSlet